Mazda 6 - japońska klasa średnia w wyższym standardzie

Mazda 6, produkowana od 2002 roku, to auto cieszące się niezmienną popularnością wśród polskich użytkowników dróg. To bezpieczny i wygodny pojazd, którego linia i kształty mogą zadowolić nawet najbardziej wybrednego estetę. Oto najważniejsze informacje dotyczące Mazdy 6.

Mazda 6 – kombi i sedan

Trzecia generacja tego pojazdu, Mazda 6 III, oferuje do wyboru dwa typy nadwozia: kombi i sedan. Jak twierdzi producent, inspiracją dla ich projektantów do stworzenia linii Mazdy 6 była mechanika ruchów zwierzą w środowisku naturalnym. Tą nietypową filozofie stylistyczną nazwano KODO. Należy również przyznać, że jak na mazdę co widać zwłaszcza po sedanie przybrała ona dość „muskularną” sylwetkę, który przekłada się na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa i stabilności auta. Wśród wersji wyposażeniowych znajdują się: MPS, Sport, Top, Exclusive, Comfort, a także Active + i Active. Warto przyjrzeć się, jak zmieniały się typy kombi i sedan na przestrzeni lat. Wymiary Mazdy 6 I w wersji sedan to 4680 mm, szerokość 1780 mm, a wysokość 1435 mm. W wersji II dane te to odpowiednio: 4690 mm, 1789 mm, 1435 mm. Mazda 6 III ma już długość 4870 mm, szerokość 1840 mm, a wysokość 1450. Jak widać, z każdą kolejną wersją model sedan „rozrasta się”. W przypadku kombi sytuacja przedstawia się następująco: jego długość to odpowiednio 4700 mm, 4710 mm, 4805 mm. Szerokość: 1780 mm, 1780 mm, 1840mm. Również więc w przypadku kombi producent postawił na powiększanie kubatury pojazdu z każdą nową wersją.

Rodzaje silników

Mazdy 6 I produkowane od 2002 do 2007 roku występują w wersjach z silnikami 1,8 l, 2 l, 2,3 l i 3 l. Mazdy 6 II (produkcja w latach 2007 – 2012) mają silniki benzynowe o pojemności 1,8 l, 2,0 l, 2,5 l oraz 3,7 l, a silniki Diesla o pojemności 2,0 l i 2,2 l. Mazda 6 III oferuje nam silniki benzynowe o pojemności 2 l lub 2,5 l oraz silnik Diesla o pojemności 2,2 l. Zużycie paliwa w omawianym modelu zależy od rodzaju silnika. Na przykład silnik Mazdy 6 I o pojemności 1,8 l zużywa około 8 l na 100 km, a o pojemności 3 l – około 10l/100km. Mazda 6 II z silnikiem benzynowym  o pojemności 1,8 l spala średnio około 7,7 l paliwa na 100 km, a z silnikiem Diesla (pojemność 2,0)  - 7,1.

Ceny najnowszej wersji Mazdy 6

Ceny Mazdy 6 III mogą znacznie się różnić. Za nową Mazdę 6 kombi, prosto z salonu, zapłacimy od 89 700 złotych do 164 900 złotych. Za to samo używane auto zapłacimy około 33 500 złotych. Nowa Mazda 6 w wersji sedan kosztuje w salonie od 89 700 złotych do 154 900 złotych. Za ten sam, używany model możemy zapłacić około 119 600 złotych.

Opinie użytkowników

Mazdy 6 I cieszą się na ogół dobrą opinią i uznawane są za bezawaryjne. Wśród niewielu wad wymienianych przez użytkowników znajdują się: wysokie koszty części zamiennych, wadliwie wyprodukowane uszczelki wtrysków, konieczność częstej wymiany oleju, rdzewienie karoserii. W samochodach II wersji Mazdy 6, prócz wymienionych problemów, pojawiają się też inne, takie jak parujące światła czy usterki układów elektrycznych. Ostatnia wersja Mazdy 6 uchodzi, podobnie jak dwie poprzednie wersje, za ogólnie bezawaryjną. Jednak producentowi nie udało się jak dotąd rozwiązać problemu korozji karoserii.

 

Zdjęcie tytułowe CC by The NRMA 2012 Mazda 6 unveiled in Paris

Zdjęcie mazda6-sedan CC by The NRMA 2012 Mazda 6 unveiled in Paris

Zdjęcie mazda6-wnetrze CC by The NRMA 2012 Mazda 6 unveiled in Paris

Zdjęcie mazda6-tyl CC by The NRMA MY15 Mazda 6 - First Drive