Dacia Sandero pierwszej generacji
Kolejną ważną dla tego modelu datą jest rok 2009, kiedy po raz pierwszy pojawił się na rynku wariant Dacia Sandero Stepway – designersko nawiązujący do coraz popularniejszych SUV-ów. Zdecydowano się na takie dodatki jak osłony zderzaków, nakładki na błotniki, specjalne listwy progowe oraz sportowe relingi. Co ciekawe, prześwit wzrósł o 4 centymetry, w efekcie czego auto upodobniło się do SUV-ów nie tylko pod względem designu, ale również funkcjonalności.
Zanim wpiszesz w wyszukiwarce hasło „Dacia Sandero cena”, warto poznać różnice pomiędzy wersjami wyposażeniowymi (Access, Story, Stepway, SL Stepway2, Laureate Black Line2). Oczywiście wśród Stepway pierwszej generacji odnajdziesz warianty benzynowe oraz dieslowe.
Sukces w segmencie B przyczynił się do intensywnych prac nad kolejną odsłoną modelu Dacia Sandero. W 2012 roku zaprezentowano drugą edycję tego 5-drzwiowego hatchbacka. Przeobrażeniu uległa zarówno materia wizualno-użytkowa, jak i sama konstrukcja. Inne podzespoły, deska rozdzielcza, zawieszenie czy nowe wyposażenie to tylko część zmian wprowadzonych w ramach II generacji.
Jednym ze „znaków czasu” okazał się 7-calowy ekran dotykowy dający możliwość wygodnego korzystania z multimediów czy nawigacji. Takie elementy jak tempomat, czujniki parkowania, liczne poduszki powietrzne i standardowe systemy ABS oraz ESP zdobyły uznanie nie tylko wiernych fanów rumuńskiej marki. Chromowane elementy? Przycisk „Eco” zmniejszający liczbę obrotów silnika? To wszystko zasługuje na zainteresowanie.
Wśród ofert modelu Dacia Sandero II znajdują się następujące silniki:
Dacia Sandero drugiej generacji
Dacia Sandero zdobyła duże uznanie wśród polskich kierowców. Właściciele tego modelu podkreślają niską awaryjność i wygodę jazdy, nawet w trudniejszych warunkach meteorologicznych. Wskazują również na korzystny stosunek jakości do ceny, którego przyczyna leży w dość słabej renomie marki Dacia, niekojarzącej się z czołówką europejskiej motoryzacji. Do zalet zaliczane są także hamulce oraz przestronne, jak na segment miejski, wnętrze.
Ceny Dacia Sandero z salonu zaczynają się od 29 000 zł za egzemplarze podstawowym wyposażeniem. Koszt lepiej wyposażonych modeli waha się ok. 40 000 zł, a w najlepszym wariancie Stepway Laureate z silnikiem wysokoprężnym wynosi ok. 53 000 złotych. Na rynku wtórnym najstarsze modele można znaleźć już za kilka tysięcy złotych. Ceny Dacia Sandero w przypadku kilkuletnich egzemplarzy w dobrym stanie oscylują wokół 15 000 zł, z tendencją do nieprzekraczania tej kwoty. Biorąc pod uwagę wspomniany stosunek jakości do ceny, mamy do czynienia z naprawdę korzystną propozycją w segmencie aut miejskich.
Jeżeli chodzi o średnie spalanie w pierwszej generacji modelu Dacia Sandero, waha się ono w granicach 6,7 – 7,7 l w silnikach benzynowych, 7,5 – 9,3 l w silnikach benzynowych z fabryczną instalacją LPG oraz 4,5 – 5,9 l w silnikach wysokoprężnych (wartości podawane na każde przejechane 100 km). W drugiej generacji raporty spalań dostarczają następujące wyniki: 5,7 – 6,6 l „na benzynie”, 7,4 ; „w gazie” oraz ; 5,5 „ropy”.
Na koniec dane techniczne rzadko brane pod uwagę, a szkoda – bo mają decydujące znaczenie w codziennych sytuacjach drogowych. Mowa o wymiarach samochodu Dacia Sandero.
Zdjęcie tytułowe by Mic - Mondial de l'Automobile 2012, Paris - France